divendres, 10 de gener del 2014

Fonamentem l'aprenentatge amb l'ordinador


A classe ens han fet reflexionar que l'aprenentatge amb l'ordinador és molt important i es poden trobar quatre metàfores per ensenyar amb l'ordinador, és a dir, quatre tipus diferents:

1. La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

Aquesta metàfora el que te de positiu és que el mestre no ha de corregir, ja que l'ordinador ho fa directament per si sol. Pot tenir algun aspecte negatiu, i es que el tutor d'aquesta manera no pot saber si l'alumne està aprenent i esta fent els exercicis indicats ja que no pot fer preguntes per veure si els alumnes entenen allò que estan parlant i ja s'ha explicat a classe. 

2. La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne

L'estudiant és qui ensenya a l'objecte de l'ordinador a fer el que ha d'aprendre i així alhora l'alumne està aprenent. Un exemple és el del http//scratch.mit.edu on l'estudiant a d'ensenyar el gat.




3. La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador

Amb aquesta metàfora ensenyes amb l'ordinador simulant un exemple de la vida real. 
Per exemple un joc de fer créixer una planta. Així alhora ensenyes al nen com afavorir el creixement de la planta i el que pot passar si no la regues o si la regues molt. Seguidament una fotografia d'aquest joc anomenat doctora xinxeta:


4. La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

L'última metàfora serveix per tenir eines que no podem utilitzar sense l'ordinador com per exemple: desfer, refer, copiar, enganxar, fer pòsters multimèdia, crear conjuntament.

Fonts consultades:http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada